Ridlektion igår

Igår red jag Malawi på lektionen och det gick över förväntan. När jag såg att jag skulle ha honnom blev jag lite osäker eftersom att sist jag red honnom gick han på hackamore och då drog han runt på mig och allt gick åt skogen..
 
Men idag har det som att sitta på en annan häst! (han har bytt till bett också) Vi övade mycket på att flytta bakdelen åt olika håll, för mig gick det riktigt bra. Jag kunde använda små hjälper och fokusera mer på min egen sits vilket var super för mig! Vi lyckades till och med få till lite öppna längs långsidan mot slutet.
 
Nu har jag helt ändrat uppfattning om den hästen och jag tycker att han var riktigt rolig att rida dressyr på! Men jag ska hålla mig till Rhona ponnyåren ut och sen får jag se hur jag gör. :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0