Ridningen i veckan som varit

I söndags red jag Nico på min delfoder och et gick helt okej. Jag ställde inte så mycket krav uten det enda jag ville var att han skulle göra det jag bad om, sedan så låg det några upphöjda bommar framme som jag passade på att rida över några gånger bara för att det han tyckte det var kul! Mot slutet blev han mer avslappnad och gick riktigt fint om man tänker på omständigheterna, att jag red barbacka och hade råkat ta borsten som jag använder till pälsglans på ryggen.. SMART!
 
I tisdags fick jag en fråga av Sara om jag kunde tänka mig att rida hennes ponny Cabi och det tackar man ju inte nej till?
Jag red inte så avancerat då heller eftersom att jag aldrig har suttit på honom, utan jag red lite skänkelvikningar, ökade/minskade, avbrott/fattningar och mot slutet gjorde jag även några byten i galloppen. Och VILKEN PONNY!! Mycker känsligare för alla hjälper än vad jag är van vid så för mig var det riktigt lärorikt att få känna på hur et är att rida en sån ponny.
Sist men inte minst så ska Sara vara stolt över att äga en så fin ponny! :)
 
I onsdags blev det ännu mer ridning men denna gång på Candy. En C-ponny såm är ridskolans. Inte min typ av ponny direkt så det gick lite därefter också, haha.
Vi hoppade iallafall och det var inget avancerat här häller som tur var. Allas hästar var lite halvt galna och måste ha haft riktiga vårkänslor!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0