Ridning Champion

Red Champion igår på lektionen. Jag valde att rida barbacka bara för att det kan vara skönt för honom att slippa sadeln ibland! I början var han väldigt stark och ville inte släppa efter någonting alls! Men som tur var fick jag bra hjälp så efter halva passet gick han som en klocka + att jag har kommit på varför jag har svårt att sträcka på mig när jag rider. det är för att min väst inte sitter riktigt bra så den lixom trycker mig frammåt..
Så jag tog av den och HJÄLP vilken skillnad det blev!
 
Men tillbaka till ridningen, vi flyttade skänkelvikning längs långsidorna i trav och gallopp. Skänkelvikningarna har jag fått riktig klämm på nu och då kunde jag konsentrera mig mer på min egen sits vilket var toppen!
 
Ett kanonpass med andra ord!! :D
 
På söndag är det klubbhoppning också!! Blir en LC på Champion och Dance tror jag i LD:n.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0