Nico 25/1-13

 
Igår red jag Nico på min lektion och mot slutet släppte det verkligen!
Vi flyttade dom mycket för skänklarna genom hela passet och i början vek han sig mest i halsen men flyttade ändå (han har jättelätt för att vika halsen). Så då fick jag mycket hjälp av min ridlärare och när han gick som jag ville tyckte han verkligen att det var jobbigt! Han blev också mycket kvickare för hjälperna och det var verkligen superhärligt. Men då ville jag ju sätta mer press på honom för att få med bakkärran ordentligt.. Så när vi travade och flyttade för skänkeln så kortade jag honom väldigt mycket och då tror jag att han kände sig låst så han försökte ställa sig på bakbenen! Men jag lät honom gå frammåt en bit och flyttade sedan igen och då gick det super!
 
Sedan jobbade vi på att kunna korta galloppen och det är ju inte min starka sida om man säger så. Men det gick faktiskt över förväntan!
 
Jag kan ju tilllägga att jag red barbacka också ;-)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0