Nu nu nu nu!!

Någonting jag verkligen vill ha just nu är en egen ponny. En D-ponny på max 10 år för att vara exakt. Jag har hittat några stycken på hästnet som jag önskar att jag kunde köpa, gärna idag.
Men jag har iallafall Nico och Rhona på delfoder denna terminen och i sommar ska jag förhoppningsvis sommarjobba dvs tjäna pengar!! Och sen ska jag ha köpstopp (om det inte är otroligt nödvändingt) och spara vartenda öre! Och då när jag faktist har enga pengar att köpa en ponny för så borde inte mina föräldrar säga nej.. (hoppas jag iallafall).

Men min absoluta drömponny skulle vara en tigrerad D-ponny på 8år i "sportmodell". Den får nte ha startat så höga klasser men den måste ha kapasiteten för minst LA hopp och dressyr. Gärna att den är lite busig och att den blir taggad vid hoppningen! Men den får absolut inte stanna (om man inte kommer fel såklart) och dumma sig.. För då blir jag så osäker och rider inte ordentligt! Ungefär som Dance fast  yngre, lättare i dressyren och utan den utläkta skadan..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0